Je kunt geen Nederlander zijn als je niet vaak op zoek bent naar kortingen, bonussen of vrijwel alles wat gratis is. Bij het horen van het woord ‘gratis’ alleen al springen de meeste Nederlanders op van hun stoel om maar zo’n min mogelijk geld uit te geven. Nu hoef je echt niet altijd de kortingsbonnen uit elke kortingsfolder te knippen om een beetje te besparen op je aankopen: ook bij online webshops zijn er legio mogelijkheden om toch een beetje te besparen.
Kortingscodes
Al even kort genoemd, maar kortingscodes kun je tegenwoordig niet alleen offline, maar ook online vinden. Soms op een site zelf, bijvoorbeeld H&M, die voor haar clubleden (wat je overigens binnen een muisklik ook zelf bent) verschillende kortingscodes aanbiedt die je vervolgens kunt inwisselen op de site. Dit is niet ongewoon voor webshops, vaker geven ze je zelf al kortingscodes, maar soms zijn er ook kortingscodes op websites die de site zelf niet laat zien, maar die wel bestaan. Dan kun je het beste terecht bij bijvoorbeeld https://www.kortingscode.nl/, waar mensen onderling hun persoonlijke codes kunnen uitwisselen zodat iedereen kan genieten van de korting. Je vindt hier codes in alle vormen en maten, van kortingscodes die werken bij een online tuincentrum tot een casino bonus die je heel wat verlies (en verdriet) kan besparen.
Cash backs
Voor ieder die niet weet wat cashbacks zijn: gefeliciteerd, want dan heb je zojuist een nieuwe manier gevonden om jezelf flink wat geld te besparen. Bij een cashbackactie (wat veel sites overigens gewoon zelf aanbieden: mediamarkt, coolblue, ze doen het allemaal) kun je een deel van het bedrag wat je voor je aankoop betaald hebt terugkrijgen van de fabrikant. Wanneer er sprake is van een cashback actie staat er altijd een X bedrag met daarachter ‘cashback’. X kun je vervolgens terugvragen aan de fabrikant.
Nieuwsbrieven
Het gebeurt regelmatig dat websites je 10, 15 of 20 procent welkomstkorting op je aankoop geeft wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Nu zijn die welkomstkortingen hartstikke fijn, maar een overvolle mailbox minder. Ook hier zijn slimme oplossingen voor bedacht. Zo kun je best voor elke nieuwsbrief aanmelden, als je daarna gebruik maakt van een app die alle irritante nieuwsbrieven voor je uit je mail filtert. Je hoeft enkel te selecteren welke ‘mail abonnementen’ van belang zijn en de rest blijft weg uit jouw mail. Een geweldige uitvinding, toch?